VW-busje weer even op oude plek

Afgelopen zondagmiddag was hij weer even op de oude plek: het VW-busje dat in juni 2011 de opening van het C+B Museum opluisterde. Eigenaar Rien Zwaan, voormalig lid van de Dizzy Man’s Band, en Erna Hendriks hadden hun komst vooraf al aangekondigd.

RienZwaanwebsite

“Weer even terug op een mooie plek waar ik in 2011 ook was,” schreef Rien in het gastenboek. “Ik heb toen met mijn VW Samba uit 1966 meegedaan met de opening, met in de bus o.a. Cuby en Johan Derksen. Als oud-bandlid weet ik hoe de sfeer proeft rond het bandgebeuren. Vandaag weer met dezelfde bus terug in Grolloo en zeker niet voor de laatste keer.”

Lukas Koops, voorzitter van de Stichting Blues in Grolloo en deze zondag gastheer in het museum, maakte de foto. Er kwamen deze dag 41 bezoekers, die allen een mondkapje hadden meegebracht. “Erg gedisciplineerd publiek,” aldus Lukas.