Van Morrison brengt verrassingsbezoek aan C+B Museum

Volkomen onverwachts bracht Van Morrison, een van de hoofdacts op het Holland International Blues Festival, vrijdagavond een bliksembezoek aan het C+B Museum. Vrijwel niemand wist van zijn komst. Bij de toevallige aanwezigen die buiten het museum zaten bij te komen van de vermoeienissen van het festivalbezoek, vielen dan ook de schellen van de ogen toen rond 18.30 uur een duur uitziende mobiel voor de deur van het C+B Museum stopte en Van Morrison doodgemoedereerd uitstapte.

ZVaninmuseum

“Is this Harry’s museum?” vroeg hij aan de niet zo toevallig aanwezige fotograaf. “Yes it is.” Binnen werd Van verwelkomd door Harry Bimolt, de enige neef van Harry Muskee. Veel tijd om rond te kijken had Morrison niet. Wel toonde hij belangstelling voor de foto die hem werd getoond waarop hij met Harry Muskee staat geportretteerd. Zoals bekend maakte Van Morrison in 1967 een (overigens chaotisch verlopen) korte toernee door Nederland, waarbij hij werd begeleid door de Blizzards zonder Cuby.

ZHarryenVan

Nadat hij een cap en een t-shirt van het C+B Museum had gekregen, mompelde Morrison: “I have to go to the gig”. Hij had nog wel even tijd om zijn handtekening te zetten in het bezoekersregister. In ‘no time’ was hij weer vertrokken, op weg naar zijn optreden op het Holland International Blues Festival. Maar wel mooi dat hij even de tijd had genomen om bij Harry in de boerderij te komen kijken. Muskee had het zonder enige twijfel met een dikke knipoog goedgekeurd…

ZVanMorrisonCB