TT-wandeltocht langs C+B Museum

Zaterdag deed de jaarlijkse TT-wandeltocht ook weer Grolloo aan. Een zomers Grolloo wel te verstaan. Vele honderden lopers waren al vroeg op pad om vanuit Borger of Grolloo aan hun TT-wandeltocht van 20 of 30 kilometer te beginnen.

XTTWandel1

Rond 9.30 uur was het al een drukke van belang in Grolloo. Op vertoon  van het loopboekje hadden de wandelaars vrij toegang tot het C+B Museum, waar gastvrouwen Elsbeth Geelof en Alie Pereboom en gastheer Jan Huis in t Veld de bezoekers ontvingen en desgewenst de boekjes voorzagen van een TT-wandelstempel. Ook van deze mogelijkheid werd druk gebruik gemaakt.

Voor restaurant Hofsteenge, naar het borstbeeld van Harry (ook deze dag weer massaal gefotografeerd!), zorgde muziekvereniging Crescendo uit Grolloo voor een vrolijke muzikale noot.

XTTWandel2

De wandelaars liepen langs verschillende TT-dorpen, waar allerlei activiteiten waren georganiseerd. Ook kon men er volop kunst bekijken. De wandeltocht eindigde in Assen, waar men het Drents Archief kon bezoeken. Hier werden oude beelden van de TT vertoond. Het mooie  weer zorgde voor een gezellige drukte, waar veel mensen volop plezier aan beleefde!

XWandel3