Theaterproject ‘Groeten uit Grolloo’ gelanceerd

Zaterdagmiddag vond letterlijk in de berm van de  Boerhaarsweg in Grolloo de aftrap plaats van het tragikomische theaterproject Groeten uit Grolloo. In augustus van dit jaar wil een groep theatermakers een groot aantal buitenvoorstellingen maken op terrein van de bekende bluescamping Boerhaarshoeve. De Groningse scriptschrijver Jan Veldman, die we vooral kennen van grote producties als Iemandsland en De affaire Vermaning heeft een waar gebeurd verhaal vertaald naar een muzikale theatervoorstelling. Een groep vrienden komt samen op de camping om te gaan genieten van het bluesfestival in Grolloo. Corona gooit roet in het eten maar het leven gaat door!

Theater2 Aangepast

Theatergroep Theatron met als regisseur Grytha Visser, productieleider Petra Tjapkes (die we kennen van de theaterserie Aan de andere kant) en muziekmaker Omar Bakker zijn verantwoordelijk voor de verdere invulling. De mensen van de Boerhaarshoeve zorgen voor de faciliteiten en de ticketverkoop. Bluesmuziek speelt natuurlijk een belangrijke rol in Groeten uit Grolloo en uiteraard wordt daarmee een muzikale knipoog naar Harry Muskee gemaakt. Per voorstelling is er plek voor zo’n tweehonderd bezoekers. Die mogen overigens ook gezellig komen kamperen en er zijn nog plannen in de maak voor verschillende passende arrangementen. Na afloop van iedere voorstelling is een live optreden van een bluesband.

Theater3 Aangepast

Voor meer informatie en ticketverkoop:  www.groetenuitgrolloo.nl

In dit jubileumjaar 2021 (80 jaar Harry Muskee, 10 jaar C+B Museum) staan trouwens meer bijzondere activiteiten op het programma. Uiteraard houden we u daarvan op de hoogte!

Tekst en foto’s: Sjoerd Looijenga.