Theater over Harry Muskee en over blues

Nog dit jaar worden twee aparte theaterproducties opgevoerd, waarin bij de één Harry Muskee centraal staat en bij de ander bluesmuziek in het algemeen.

Poster Muskee So Many Roads Aangepast

In Assen staat iets groots op het programma. Er komt een theatervoorstelling over het leven van Harry Muskee, zoals bekend zanger en frontman van Cuby & Blizzards. De openluchtvoorstelling Muskee – So Many Roads wordt in september zo’n vijftien keer opgevoerd bij de Havenkade in Assen. De rol van Harry Muskee wordt vertolkt door Erwin Nyhoff, die landelijk bekend werd door zijn deelname aan het tv-programma The Voice of Holland. Niemand minder dan Erwin Java neemt met zijn band de muziek voor z’n rekening.
De theatervoorstelling is geschreven door Dick van den Heuvel, die het tevens regisseert. Van den Heuvel regisseerde ook biografische theaterstukken over Ramses Shaffy, Annie M.G. Schmidt en Robert Long.
De première van Muskee – So Many Roads staat gepland voor vrijdag 3 september. De show wordt die maand vijftien keer opgevoerd. Meer informatie staat op: www.muskeetheater.nl

Aandacht voor de bluesmuziek komt er ook. Onder de titel Groeten uit Grolloo wordt van 13 tot en met 22 augustus een theaterproject gehouden op de camping van de Boerhaarshoeve in Grolloo. Dit wordt een project waarin de bluesmuziek een grote rol speelt. Het is een voorstelling over vrienden die nét iets te lang met elkaar opgescheept zitten op de camping, terwijl alles om hen heen wegvalt. Over het gedoe en al het moois wat dat oplevert en over de hartstocht van de blues gaat het theater. Het theater vindt gewoon plaats in de open lucht en de voorstelling wordt gevolgd door liveblues muziek en een gezellige overnachting op de Boerhaarshoeve in Grolloo.
Je kunt meer informatie vinden op:
www.groetenuitgrolloo.nl