Project Kidsblues in gemeente Aa en Hunze van start

Elf leerkrachten van basisscholen in de gemeente Aa en Hunze kregen afgelopen dinsdagmiddag een proefles ‘blues op school’ van Martijje Lubbers. Martijje is coördinator van het project Kidsblues en ontwikkelt de lessen die via de website www.kidsblues.nl voor de scholen beschikbaar komen.

kidsblues 4website

In het kader van het Cultuurmenu kunnen alle scholen in de gemeente Aa en Hunze gebruik maken van de mogelijkheid voor een bezoek aan het C+B Museum in Grolloo en een gastles van Big Bo Brocken.

Akke Feenstra, adviseur Onderwijs & Amateurkunst van ICO Kunstencentrum, was ook aanwezig. Zij is verantwoordelijk voor het aanbod van het Cultuurmenu.
Albert Haar bood namens het C+B Museum alle aanwezige leerkrachten een exemplaar van het boek Back Home (liedteksten van Harry Muskee) aan.
Vanaf eind deze maand zullen de gastlessen voor de scholen in de gemeente Aa en Hunze in het C+B Museum van start gaan. Wordt vervolgd dus!

Tekst en foto: Albert Haar