Prima tiende editie Binnen Blues

Zo’n driehonderd bluesfans bezochten afgelopen zaterdag de tiende editie van Binnen Blues. Dit mini-festival, georganiseerd door het bestuur van het C+B Museum in Grolloo had vier bands op het programma staan,  twee op het podium in het cafégedeelte en twee op het podium in de grote zaal. Het spits werd afgebeten door Luca & Uncle Rudi, een Nederlandse band met op gitaar de nog maar veertienjarige Luca Holkenborg. Hij oogstte veel succes en vele waren verrast door zijn mooie gitaarspel.

Ralph de Jongh & Friends, één van de twee topacts op Binnen Blues 2023, was geweldig op dreef. Dat Ralph er echt zin in hand werd goed duidelijk, want de band bracht een geweldig optreden. De volle zaal genoot met volle teugen van de man die ooit werd ontdekt door Harry Muskee. De band speelde ruim anderhalf uur, tot groot genoegen van de honderden bluesliefhebbers.

De formatie Bluesstruck uit Zevenbergen kreeg in het cafégedeelte de handen op elkaar met hun gevoelige bluesnummers. Ook werden eigen gecomponeerde songs gebracht door de viermansformatie en dat werd door het aanwezige  publiek erg op prijs gesteld.

Als uitsmijter kwam Ben Poole met zijn band op het podium van de grote zaal. Velen hadden op hem gewacht en het geduld werd beloond. Snerpende gitaarsolo’s en prima in elkaar zittende nummers gebracht door de gehele band wisselden elkaar af. De liefhebbers van Ben Poole kwamen volop aan hun trekken.

Op deze pagina laten we diverse foto’s zien van enkele fotografen die het Cuby Museum belangeloos van prachtig beeldmateriaal hebben voorzien. De volgende fotografen hebben ons fotomateriaal toegezonden en dat is hier onder te zien: Herman Buisman, Henri Knegt en Dries Zwikker.

Hieronder een serie foto’s gemaakt door fotograaf Herman Buisman.

Ook Dries Zwikker heeft een aantal foto’s aan ons beschikbaar gesteld. Zie onder.

Fotograaf Henri Knegt was eveneens aanwezig en leverde ons deze foto’s aan.