Platenbeurs bij C+B Museum op zondag 18 augustus

Voor het tweede achtereenvolgende jaar houdt het Cuby Museum in Grolloo een grote platenbeurs. In de Voorstreek en een deel van de Hoofdstraat in Blues Village Grolloo worden zondag 18 augustus veertig tot vijftig kramen neergezet van waaruit de vinyl-grammofoonplaten, cd’s, cassette’s en veel meer muziekmemorabilia verkocht worden. De beurs begint om 10.00 uur en duurt tot 17.00 uur en is gratis te bezoeken. Vanaf 13.30 uur is er tevens een gratis optreden van bluesgitarist Luca Holkenborg.

De organisatie van de beurs is in handen van het Cuby Museum, in samenwerking met de grootste platenbeursorganisator van Nederland, Varia World. De platenbeurs wordt de grootste in het kleinste dorp waar Varia World beurzen organiseert.

Het aanbod dat op de beurs te vinden is, varieert enorm. Het gaat daarbij niet alleen om vinyl singels en LP’s, maar ook worden CD’s en cassettebandjes verkocht. De aangeboden muziekdragers bieden een repertoire van smartlappen tot rock en van Bach tot blues. Vele genres staan in de schappen bij de verkopers.

Naast grammofoonplaten en cd’s zijn er meer artikelen die een directe link met muziek hebben verkrijgbaar. Te denken valt aan posters van optredens van popgroepen, T-shirts, foto’s, boeken, caps en meer.

Het C+B Museum Grolloo, dat die dag open is van 10.00 tot 17.00 uur, staat zelf ook op de beurs met een stand en vanaf 13.30 uur treedt bij het museum de jeugdige talentvolle bluesgitarist Luca Holkenborg op.

Luca Holkenborg krijgt dit jaar de Award voor Jong Blues Talent. Het is een aanmoedigingsprijs voor jong blues talent. De jeugdige gitarist behoort tot de nieuwe generatie muzikanten die de Blues levend gaat houden. Hij stond al op grote en gevestigde podia als Tegelen, Wespelaar, Culemborg en Heerlen. Ook speelde hij verleden jaar op Binnen Blues in Grolloo. Het optreden van Luca is naast het Cuby Museum in de Voorstreek en begint om 13.30 uur.

Het Cuby Museum staat zelf ook met artikelen op de platenbeurs. Het museum verkoopt onder meer de live-dubbel lp / cd van Cuby & The Blizzards Grolloo Blues, de laatst uitgekomen plaat van de legendarische bluesformatie. Maar het museum verkoopt veel meer op de beurs, bijvoorbeeld boeken over C+B, zoals het boek van auteur Koert Broersma Somebody will know Someday, ook het boek van Hans Waterman, oud-drummer van C+B, Drumsolo en het boek van Hans Lafaille, Showbizz Blues. Daarnaast worden T-shirts, caps, mokken, platen, CD’s en meer artikelen van C+B en het C+B Museum aangeboden.

De toegang tot de platenbeurs is geheel gratis en ook het parkeren is kosteloos. Parkeren kan op het grasveld tussen café-restaurant Hofsteenge en café-restaurant Gerrie aan de Hoofdstraat in Grolloo.

De gratis platenbeurs is van 10.00 tot 17.00 uur.

Zie ook het promofilmpje voor deze beurs op YouTube: