VANAF 11 JUNI NIEUWE TENTOONSTELLING: HARRY SPREEKT!

{igallery id=3146|cid=8|pid=5|type=category|children=0|addlinks=0|tags=|limit=0}

HET C+B MUSEUM IS IN IEDER GEVAL GESLOTEN TOT 15 JANUARI 2022. NADERE BERICHTEN OVER EVENTUELE OPENINGSTIJDEN VOLGEN ZODRA ER MEER NIEUWS IS OVER DE CORONAMATREGELEN!!!

RESERVEREN VOORAF IS GEZIEN DE DRUKTE NOODZAKELIJK VIA info@cubymuseumgrolloo.nl

De anderhalvemeter-maatregel is voor musea vanaf 25 september 2021 nog altijd van kracht. Hierdoor mogen er niet meer dan vijftien personen tegelijk in ons kleine museum zijn. Tevens is vanaf 6 november het tonen van de coronapas (QR-code etc.) bij binnenkomst verplicht. Ook moet sinds 28 november in het museum weer een mondkapje worden gedragen!

Vanaf vrijdag 11 juni is in het C+B Museum de nieuwe expositie Harry spreekt – Stap in de wereld van Muskee te zien.

Nieuweadvertentie2021 Aangepast

Deze geheel nieuwe tentoonstelling markeert een drietal bijzondere “verjaardagen”. In 2021 bestaat het C+B Museum tien jaar. Bovendien zou Harry Muskee dat jaar bij leven en welzijn tachtig jaar zijn geworden. In september is het bovendien tien jaar geleden dat de frontman van Nederlands beste en bekendste bluesband overleed.

Onder de titel Harry Spreekt – Stap in de wereld van Muskee gaat de bezoeker als het ware op ‘belevingstour’ door met museum, met Harry Muskee zelf als gids.
De nieuwe expositie zal op geheel andere wijze te bekijken en te beluisteren zijn dan de afgelopen jaren in het museum gebruikelijk was. Via speciale podcasttechnieken van Guide-ID uit Deventer krijgt de bezoeker veel informatie over het leven van Harry Muskee en beelden en voorwerpen maken veel van dat leven zichtbaar en op die wijze komt Muskee heel dichtbij.

Op basis van bestaand archiefmateriaal zijn er zo’n veertig geluids- en beeldfragmenten geselecteerd waarin Nederlands bekendste blueszanger spreekt over zijn allerjongste jaren, de schooltijd, het voetbal, liefde voor dieren, Grolloo, groupies, logees en veel meer.

Meer informatie vindt u elders op deze website of bij de knop openingstijden bovenin de balk!.

Klik HIER voor de openingstijden in 2021.

Deze zeer bijzondere tentoonstelling is absoluut een kijkje waard!

De expositie laat ook nieuwe aanwinsten van het museum zien, tot nu toe onbekend gebleven materiaal, veel fotowerk en ook de opstelling van muziekinstrumenten, als zouden Cuby and the Blizzards een concert geven. Een complete C+B backline met onder meer een nieuw verworven drumstel van The Blizzards, versterkers, toetsenborden en gitaren, koffers en microfoons geven de concertsfeer van vroeger weer. Harry Muskee gaat in op zijn eerste jeugdjaren, zijn schooltijd, voetbal, liefde voor dieren en natuur, Drenthe, de grote stad, zijn eerste radio, Grolloo, logees en groupies en veel meer zaken uit de roemruchte geschiedenis van Neerlands bekendse bluesband, Cuby & the Blizzards.

XXXhomepage3

Verder zijn een Edison te zien, onderscheidingen die Muskee ten deel vielen, gouden platen, de complete LP-collectie en de oude radio, waarop Harry Muskee veelal naar de blues luisterde.

Vanaf vrijdag 11 juni is deze geheel nieuwe expositie te bewonderen. Het is de bedoeling het C+B Museum de gehele zomer op vrijdag tot en met zondag open te hebben. Een grote schare vrijwilligers zorgt er voor dat het C+B Museum kan draaien.

Dit alles maakt een bezoek aan het Museum dit seizoen dubbel en dwars de moeite waard!

Buiten de huidige openingstijden van het C+B Museum gelden er voor groepen en besloten bijeenkomsten zoals feestjes etc. aantrekkelijke mogelijkheden. Hiervan wordt steeds meer gebruikgemaakt. Dit is een leuk en origineel alternatief voor uitstapjes, verjaardagen, jubilea etc. Het C+B Museum biedt volop arrangementen, in combinatie met bezoek aan en/of gebruik van het C+B Museum. Meer informatie en boekingen: info@cubymuseumgrolloo.nl

Klik HIER voor meer informatie of druk op de knop openingstijden bovenin de balk!

Toegangsprijs
€ 7,50, kinderen beneden 12 jaar gratis. Reserveren van kaarten, fietshuur, groepsboekingen en arrangementen museum buiten de openingstijden (voor feestjes en andere gelegenheden): info@cubymuseumgrolloo.nl

Kaarten zijn verkrijgbaar in het C+B Museum zelf. Hier kan ook worden gepind.