Muskee terug op oude werkplek

Muskee onthulde Muskee. Dat gebeurde afgelopen zondagmiddag op de Torenlaan in Assen. In het voormalige pand van de Drentsche en Asser Courant, waar zowel Harry Muskee als Eelco Gelling enige tijd hebben gewerkt.

XWebsite1

In de galerie van de Groningse kunsthandelaar Thim Muskee werd een een bijzonder schilderij gepresenteerd van kunstenaar Jack Liemburg, tevens liefhebber van de muziek en het kunstwerk van Herman Brood. Met als titel Window of my Eyes schilderde hij een portret van Muskee, waarbij hij elementen gebruikte van de lp-hoes van Groeten uit Grollo van Cuby & the Blizzards.

XWebsite2

Tegelijkertijd werd bij Galerie Muskee een kleine expositie geopend van de Asser fotograaf Rudy Leukfeldt, die door de jaren heen talrijke portretfoto’s van Harry Muskee maakte. De bekende Groninger Piet van Dijken, die bevriend was met Muskee, interviewde zowel Jack Liemburg als Rudy Leukfeldt.

XWebsite3

De fotoexpositie en het Muskee-schilderij van Liemburg (en ander werk van zijn hand) zijn te zien in Galerie Muskee, aan de Torenlaan 16 in Assen, op vrijdags en zaterdags van 12.00 tot 17.00 uur.

XWebsite4