Mooie schenking van Dirk van Alteren

_DSC0013

Via Facebook kwamen wij van het Cuby Museum in Grolloo in contact met Dirk van Alteren uit Uithuizen. Hij bleek enkele voor het museum waardevolle T-shirts te hebben van enkele tournees van Cuby & The Blizzards, waaronder een T-shirt van de Beaphar Blues Tour. Een deel van de huidige expositie is gewijd aan de Beaphar Blues Tour. Het bedrijf uit Raalte van oud-manager Henk Aa sponsorde Cuby & The Blizzards destijds en Henk Aa zorgde er in 1996 met Johan Derksen voor dat de optredens van Nederlands bekendste en populairste bluesband nieuw leven in werden geblazen en maar liefst veertien jaar werd de band ondersteund door het management van Henk Aa, met tevens ondersteuning door Beaphar, fabrikant van geneesmiddelen, verzorgingsproducten en voeding voor honden, katten, vogels, konijnen en knaagdieren.

Naast de T-shirts schonk Dirk van Alteren tevens een plakboek aan het museum met daarin diverse krantenknipsels, entreekaarten van optredens van C+B, posters van optredens en andere voor het museum interessante zaken.
Van Alteren bracht de spullen persoonlijk naar het museum en kreeg daar met zijn vrouw een rondleiding. Die rondleiding werd gedaan door Harry Bimolt, vrijwilliger van het Cuby Museum en volle neef van Harrie Muskee. Bimolt vertelde mooie en waargebeurde verhalen over Harry en zijn band.

Op de foto Dirk van Alteren met zijn vrouw achter de aan het museum geschonken attributen. (Foto Cuby Museum / Fred Lubbers)