Johan Derksen kreeg eerste exemplaar nieuwe druk “Somebody Will Know Someday”

Vandaag (11 januari) is bij uitgeverij Van Gorcum de derde druk van het boek Somebody Will Know Someday verschenen, geschreven door Koert Broersma, bestuurslid van de Stichting Blues in Grolloo en websiteredacteur van het C+B Museum. Deze bundel met interviews met tal van betrokkenen rond Cuby & the Blizzards werd eind 2016 gepubliceerd en beleefde begin 2018 de tweede druk. Het boek kreeg in 2017 de publieksprijs van de Drentse Historische Vereniging.

Deze nieuwe editie is een waar collector’s item en verschijnt voor het eerst als gebonden uitgave. De inhoud is bovendien (enigszins) geactualiseerd en herzien en bevat, naast enkele nieuwe foto’s, aan het eind een extra katern van 16 pagina’s met een “bonus” interview met Johan Derksen! Op de schutbladen zijn bovendien enkele “songteksten in wording” opgenomen, in het handschrift van Harry Muskee.

Cuby boek Derksen Aangepast

Oorspronkelijk lag het in de bedoeling dat de presentatie van deze nieuwe druk zou plaatsvinden tijdens de Vrienden- en Vrijwilligersmiddag van het C+B Museum, die voor zondag 10 januari stond gepland. Door alle coronaperikelen moest deze middag echter worden afgelast. Als alternatief zou in het C+B Museum een interview worden opgenomen van journalist Piet van Dijken met Johan Derksen. Maar ook hier gooide corona roet in het eten. Dus ging Koert Broersma dit weekend naar Grolloo, om bij Johan Derksen thuis het eerste exemplaar van de derde druk aan hem uit te reiken. Zie de foto hierboven, gemaakt door Hans Vons.

SongtekstenHarrygesneden Aangepast

De derde druk van Somebody Will Know Someday kost € 22,00 en is vanaf nu via de bekende kanalen te verkrijgen, zoals bol.com (https://www.bol.com/nl/p/somebody-will-know-someday/9300000015910778/?bltgh=uYmwZlyA5zMhPDN3lUJLHw.1_4.5.ProductTitle)

en de website van Van Gorcum:

Vanzelfsprekend kan het boek t.z.t. ook worden gekocht bij café-restaurant Hofsteenge in Grolloo, zodra restaurant en C+B Museum weer open mogen!