Honderden TT-wandelaars doen Grolloo aan

Meer dan 1100 wandelaars hebben zaterdag meegedaan aan de eerste TT Wandeltocht. Deze tocht volgt het parcours van de allereerste TT-route uit 1925. De wandeltocht kende vier startlocaties: Rolde (30 kilometer), Borger (18 kilometer), Schoonloo (10 kilometer) en Grolloo (6 kilometer).

xwebsiteTTloop4

Het parcours liep langs het C+B Museum en in samenwerking met het bestuur was overeengekomen dat de deelnemers gratis toegang hadden. Hoewel de echte, notoire wandelaars hun ritme liever niet wilden onderbreken en doorliepen, maakten toch veel andere deelnemers van de mogelijkheid gebruik om een kijkje in het museum te nemen, waar onder meer de vleugel van Harry Muskee kon worden bewonderd, die het museum sinds kort in bruikleen heeft. Aan het einde van de dag stond de teller op 385 ‘wandelende bezoekers’, een ongekend hoog aantal!

XwebsiteTTloop1

Bram Rave (foto onder) was de eerste die rond 12.25 uur het C+B Museum aan deed. Hij werd hartelijk ontvangen door gastvrouw Elsbeth Geelof – Zeevat en gastheer Jan Huis in T Veld. Bram was rond 08.45 uur gestart en had er toen al 25 wandelkilometers op zitten. Hij moest alleen de zes kilometer naar Rolde nog ‘even’ vol maken.  Maar dat zou, naar zijn eigen zeggen, “geen enkel probleem” opleveren.

XwebsiteTTloop2

Hierna passeerden vele honderden andere lopers café-restaurant Hofsteege, dat al snel als “pleister-“ en lunchplaats dienst deed. Velen maakten uiteraard van de mogelijkheid gebruik om een foto te maken bij het borstbeeld van Harry Muskee.

xwebsiteTTloop5