Frits Rademacher nieuwe vrijwilligerscoördinator C+B Museum

Sinds kort heeft het C+B Museum een nieuwe vrijwilligerscoördinator. Zijn naam is Frits Rademacher. Frits is zeker geen onbekende in Grolloo, want hij was als gastheer al werkzaam bij het C+B Museum. Daarnaast is hij een Cuby-fan van het eerste uur, die al tientallen jaren tijdens vakanties ed. op allerlei campings in de buurt van Grolloo verblijft. Frits neemt als vrijwilligerscoördinator de taken over van Hennie Kamp, die onlangs met deze werkzaamheden stopte.

XFacebookFrits

Hij is momenteel druk bezig met de planning voor het seizoen 2017/2018. In de zomermaanden is het C+B Museum immers zes dagen per week voor het publiek geopend, en om dat te kunnen bewerkstelligen zijn veel gastheren en –vrouwen nodig. Gelukkig beschikt het C+B Museum over tal van vrijwilligers die deze taak al jaren met veel inzet en betrokkenheid uitvoeren.

Volgens Frits loopt de invulling van het ‘jaarrooster’ tot nu toe goed. “Een groot deel is inmiddels ingevuld. Het is voor mij natuurlijk ook allemaal nieuw. Maar ik heb de afgelopen tijd al met veel vrijwilligers via de email en telefoon contact gehad.”
Frits vertelde voorts dat het zijn bedoeling is om via deze website een aparte vrijwilligerssectie als communicatiemedium te gaan gebruiken, zodat vrijwilligers bijvoorbeeld de planning kunnen bekijken of boodschappen kunnen achterlaten. Maar dit onderdeel moet nog verder worden uitgewerkt. Voorlopig zal het contact met Frits dus nog voornamelijk via de email en telefoon plaatsvinden.

Naast vrijwilligerscoördinator is Frits tijdens de vergadering op 31 mei tevens benoemd tot bestuurslid van de Stichting Blues in Grolloo, waarvan het bestuur nu bestaat uit: Lukas Koops (voorzitter), Jan Bos (secretaris), Jan Roelof Enting (penningmeester, Koert Broersma (communicatie), Frits Rademacher, John Hofsteenge, Roelof Enting en Douwina Oosterhof-Muskee.

De gastheren en gastvrouwen van het C+B Museum zullen de komende tijd veel met Frits te maken krijgen. Mocht u hem willen bereiken: frits.rademacher20@gmail.com

Uiteraard wensen wij Frits veel succes met zijn nieuwe functie!