Expositie Kiek Us, dan! geopend

Zaterdagmiddag opende burgemeester Eric van Oosterhout van Emmen in Grandcafé Rue De La Gare de expositie Kiek Us, dan! In deze tentoonstelling zijn bekende Drenten, waaronder Harry Muskee, geportretteerd door regionale amateurkunstenaars.

ZGerritKortMuskee

De expositie is een initiatief van Josje Boetzkes. Volgens haar hebben onder meer Daniël Lohues, Tangerine, Erwin Java, schaatser Kjeld Nuis, Harry Muskee, maar ook Bartje en het meisje van Yde onze provincie de afgelopen jaren flink op de kaart gezet.
Het uitgangspunt van Kiek Us, dan! is dan ook een verbinding te maken tussen kunst en muziek met een blik naar deze ‘bekende’ Drenten. Het kunstproject werd mogelijk gemaakt door Maak het in Drenthe, en er werd aan meegewerkt door de amateurkunstenaars Els Zwols, Gerrit Kort (foto boven), Jetty van Ommen, Henk Hensen en Josje Boetzkes zelf.

ZPeetH

Zaterdagmiddag werden de Drentse geportretteerden op ludieke wijze gepresenteerd. Het programma werd omlijst door Popkoor Ankoor uit Emmen. Zij zongen onder meer Window of my eyes. Daarna was het de beurt aan zanger Peet Hartenberg (boven) met het combo B3, bestaande uit contrabassist Ger Hermans, toetsen Lisa en gitarist Ko vanTilburg. Ook zij brachten een mooie uitvoering van Window of my eyes. Tangerine sloot deze bijzonder leuke muzikale middag af.

ZErwinJava

De schilderijen van Els Zwols (Erwin Java) en Gerrit Kort (Harry Muskee) zijn te koop, dus als je belangstelling hebt… De expositie is te zien in Grandcafé Rue De La Gare in de Stationsstraat 8 te Emmen. Zie ook www.ruedelagare.nl

ZTangarine

Tekst en foto’s: Henry Knegt, waarvoor hartelijk dank!