Expositie Cuby-foto’s Rudy Leukfeldt en boekpresentatie Gelling bij Concerto Amsterdam

Op zaterdagmiddag 7 april wordt bij platenzaak Concerto aan de Utrechtsestraat 52-60 in Amsterdam een expositie geopend met foto’s van Cuby & the Blizzards, gemaakt door fotograaf Rudy Leukfeldt uit Assen. Tevens vindt een boekpresentatie plaats van Eelco Gelling – Gitaargod van de Lage Landen, dat werd geschreven door Hans Edink.

XFoto1Website

Rudy Leukfeldt volgde de groep tientallen jaren en kende Cuby & The Blizzards al voordat ze beroemd werden. Hij was bevriend met Eelco Gelling en Harry Muskee en maakte talloze foto’s van de bandleden voor platen, cd’s, boeken en andere publicitaire doeleinden. Vanaf 7 april zijn de foto’s te bewonderen aan de muren van Concerto Koffie.

Aansluitend wordt op deze middag de biografie over Eelco Gelling ‘de Gitaargod van de Lage Landen’ gepresenteerd. En zal Hans Edink wat vertellen over het boek en wat vragen stellen aan Rudy Leukfeldt over zijn foto’s.

XFoto2Website

Daarnaast is er live-muziek. van blues duo Leukfeldt & Van Der Leest. Max Leukfeldt is de broer van fotograaf Rudy Leukfeld en speelt al jaren met het duo Leukfeldt en van der Leest de blues. Dat wil zeggen zoals blues in de basis is namelijk gitaar en mondharp. Speciaal voor deze middag zullen ze ook wat Cuby & the Blizzards nummer spelen naast hun eigen reportoire. Na afloop zullen ze hun cd signeren.

De middag begint op 7 april om 15.30 uur.