‘Cuby’s Blues’ houdt het vuur brandend

Cuby’s Blues houdt het vuur brandend. Zo luidde de kop boven de recensie die Peter van der Heide in het Dagblad van het Noorden schreef over de première van de voorstelling van Erwin Java en zijn band afgelopen zaterdagavond in De Nieuwe Kolk in Assen.
Een terechte constatering, zo te oordelen aan de enthousiaste reacties van de met 800 bezoekers bijna uitverkochte zaal.

Bijna twee uur lang bewezen Erwin Java, Erwin Nijhoff, Sean Webster, Peter Lieberom (saxofoon), Bert Pfeiffer (trombone), Sander Zweerink (trompet), Bas Mulder (toetsen), Guus Strijbosch (bas) en Marcel Wolthof (drums) dat de muzikale nalatenschap van Harry Muskee en Cuby & the Blizzards nog altijd spinglevend is. Uiteraard kwamen alle bekende nummers voorbij: Too blind to see, Gin house blues, Appleknocker’s flophouse, Brother Booze, Sometimes, Somebody will know someday, Window of my eyes en More than I could ask for.

Met de geweldige begeleidingsband en fraaie bijdragen van Erwin Nijhoff en Sean Webster bewezen de musici niet ‘zo maar’ een tribute band te zijn. Dat kon ook niet anders, want Erwin Java speelde immers zelf als sologitarist 25 jaar op met Muskee.

Cuby’s Blues is een prachtige hommage aan Muskee, C+B en Grolloo en is met meer dan dertig voorstellingen nog in het gehele land te zien. De belangstelling is groot, van Groningen tot Sittard. Terecht!
In het noorden van het land is Cuby’s Blues onder meer te zien in Winschoten (20/10), Leeuwarden (2/11), Hoogeveen (18/11), Drachten (22/11), Delfzijl (23/11), Stadskanaal (24/11), Emmen (25/11), Meppel (1/12) en Groningen (22/12).

Zie voor meer informatie: www.erwinjava.nl

Het C+B Museum was zaterdagavond met een merchandising stand in De Nieuwe Kolk aanwezig. Hans Vons en Roelof Enting stonden namens het museum achter de tafels. Vele bezoekers kwamen een kijkje nemen en keerden met de nodige aankopen huiswaarts.

Foto’s: Dries Zwikker (in de zaal) en Hans Vons.
Met dank aan Dries Zwikker.