Cuby Museum extra open tijdens HIBF

Kom jij ook naar het Holland International Blues Festival, dat komende dagen in Grolloo wordt gehouden? En zoek je nog een leuke en interessante bezienswaardigheid? Kom op donderdag, vrijdag, zaterdag of zondag naar ons museum, het Cuby Museum Grolloo. Niet voor niets wordt het bluesfestival in Blues Village Grolloo gehouden, want vanuit het 800 zielen tellende dorp heeft Harry Muskee de blues in Nederland groot gemaakt.

In het museum zie je zelfs een foto-overzicht van de bluesfestivals die in het verleden in Grolloo zijn geweest. Prachtige foto’s, gemaakt door diverse fotografen zijn er te zien. (zie de foto’s bij dit bericht)

En ons museumpand heeft een echte geschiedenis met de blues. Harry Muskee woonde in het huidige museumboerderijtje van 1965 tot 1971 en daar werden de mooiste albums samengesteld met Groeten uit Grollo als hoogtepunt en meest bekende LP. De naam van Muskee is onlosmakelijk met Grolloo verbonden, want de blueszanger kwam met grote regelmaat bij het bekende café-restaurant Hofsteenge over de vloer. In de graslanden direct bij café Hofsteenge staat nu de grote tent van het Holland International Blues Festival opgetrokken. Dichter bij de blues kun je niet komen. Onze gastheren en -vrouwen zullen de bezoekers aan ons museum van harte welkom heten. Snuif de blues op in het C+B Museum in Grolloo. Om de prijs hoef je het niet te laten: slechts € 7,50 euro per persoon. En wat is er nu mooier om in de bluesstemming te komen, dan een bezoekje aan het museum te brengen. Donderdag 13, vrijdag 14 en zaterdag 15 juni doen wij de deuren om 10.00 uur open. Op zondag 16 juni om 11.00 uur. Geniet ook even van het mooie filmpje (geen geluid) over het bluesfestival en het museum.