C+B Museum vanaf 3 maart weer open!

Na een periode van drie maanden gesloten te zijn geweest vanwege de hoge energielasten, gaat het Cuby Museum vrijdag 3 maart weer open voor het publiek. Bezoekers zijn vanaf die dag weer welkom tussen 11.00 en 17.00 uur in het museum aan de Voorstreek in Grolloo.

Nog tot half april is de expositie 80 Jaar Muskee, Harry Spreekt, Stap in de wereld van Muskee te bewonderen. Daarna wordt in het museum het een en ander veranderd en zal een nieuwe expositie worden ingericht.

Het C+B Museum is vanaf vrijdag 3 maart weer geopend voor het publiek.

De huidige expositie, over het leven van Harry Muskee, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. In 2021, het eerste jaar dat de tentoonstelling te zien was, kwamen er 4503 bezoekers op af. Verleden jaar, toen dezelfde expositie liep werd dat aantal overtroffen en kwam er een recordaantal bezoekers op de teller: meer dan 4600. Zoveel gasten heeft het museum in één jaar nog niet eerder gehad.

Vanaf vrijdag 3 maart staan vrijwilligers van het Cuby Museum weer klaar om een nieuw seizoen in te gaan.

Vast staat dat een aantal zaken in het museum bij het openen van de nieuwe tentoonstelling, eind april, zal veranderen, maar ook veel vertrouwde zaken, zoals het populaire podcastsysteem, blijven.

Een week na de heropening op 3 maart, zondag 12 maart, houdt het Cuby Museum haar speciale middag voor vrienden, vrijwilligers en sponsors. Special voor die middag verzorgen Big Bo Brocken en Marc Stakenburg een optreden met een klein deel van hun theaterprogramma: Wie is Robert Johnson, niet? Het is die middag een voorproefje van de volledige voorstelling die ze zaterdagavond 15 april op initiatief van het Cuby Museum geven in zaal Hofsteenge in Grolloo. Kaarten daarvoor zijn inmiddels bij Hofsteenge in de voorverkoop verkrijgbaar.

De voorstelling Wie is Robert Johnson, niet? gaat over de fantastische verhalen die de ronde doen over bluesmuzikant Robert Johnson.

Met de heropening gaat het Cuby Museum op 3 maart haar twaalfjarig bestaan in en het museum heeft als doel de herinnering aan Harry Muskee en Cuby & The Blizzards levendig te houden. Voor bezoekers van het museum is het aan te raden vooraf te reserveren, via de website van het museum, www.cubymuseumgrolloo.nl bij “bezoek” in de menubalk.