C+B Museum in wintermaanden dicht vanwege hoge energielasten

Het C+B Museum in Grolloo sluit in december, januari en februari de deuren. Het bestuur van het C+B Museum heeft hier dinsdag toe besloten. De hoge energielasten zijn hier debet aan.

In genoemde maanden verstookt het museum normaal gesproken ongeveer de helft van de jaarlijkse hoeveelheid gas. De energiekosten zijn inmiddels met 350% gestegen. Omdat het C+B Museum in de wintermaanden alleen op zondag is geopend, zullen de baten (het aantal bezoekers) niet opwegen tegen de hoge kosten om het museum gedurende de zondagen op comfortabele wijze operationeel te houden.

De komende tijd zullen diverse mogelijkheden op het gebied van isolatie en verdere energiebesparing worden bekeken.

Tot en met zondag 27 november is het C+B Museum nog gewoon geopend van donderdag tot en met zondag, van 11-17 uur. Vanaf begin maart 2023 zal het museum weer enkele dagen per week open zijn.

De succesvolle tentoonstelling “Harry Muskee 80 jaar” trok dit jaar tot nu toe ruim 4000 bezoekers, waarmee het recordaantal uit 2021 (ruim 4400) stilaan wordt benaderd.
Eind april 2023 wordt een nieuwe expositie in het C+B Museum geopend.