C+B Museum vrijdag op TV bij omroep MAX

Komende vrijdagavond 3 januari komt het C+B Museum op TV. Dat gebeurt in het vierde deel van de serie Op Weg: Hunebed Highway, een viertal programma’s over Drenthe gemaakt door geboren Klazienavener en sportcommentator Evert ten Napel en zijn dochter Carrie, bekend van onder meer het TV-programma Droomhuis Gezocht.
Vader en dochter toerden in november met hun groene oude VW-camper langs enkele bijzondere plekken van het Hondsrug-gebied. De vier programma’s vormen een onderdeel van de campagne die de provincie Drenthe heeft opgezet om het Hondsruggebied te promoten. Ze hebben elk een eigen thema: veen, zand, de Drentse cultuur en de Kop van Drenthe. Omroep MAX zendt de programma’s deze week uit.

HunebedH3

Op 19 november waren Carrie en Evert ten Napel (op de foto geheel links en derde van links) te gast in Grolloo. Ze bezochten daar onder meer John Hofsteenge in zijn gelijknamige café-restaurant en het C+B Museum, waar zij een rondleiding kregen. Evert ten Napel vertelde in het Dagblad van het Noorden: “Toen ik als redacteur bij de krant in Emmen werkte, was Harry Muskee er advertentieverkoper. Met John heb ik afgesproken dat ik volgend jaar een keer met mijn motorclub langskom in zijn restaurant.”

Op Weg: Hunebed Highway wordt uitgezonden op maandag 30 december en dinsdag 31 december, en donderdag 2 en vrijdag 3 januari, steeds rond 18.45 uur op NPO2.
De uitzending vanuit Grolloo is te zien in deel 4, komende vrijdagavond 3 januari.