Boek “Drumsolo” van drummer Hans Waterman gepresenteerd

Afgelopen zondagmiddag vond bij café-restaurant Hofsteenge in Grolloo de presentatie plaats van het boek Drumsolo van Hans Waterman, voormalig drummer bij Cuby & the Blizzards. De herinneringen van Waterman werden al eerder uitgegeven in 2001, met een herdruk in 2002. Daarna verwierf het boek een cultstatus en kon het alleen nog maar als duur collector’s item worden aangeschaft.

In januari van dit jaar was Hans Waterman te gast bij de jaarlijkse Vrienden- en vrijwilligersmiddag van het C+B Museum, waar hij werd geïnterviewd door archivaris Wouter Bessels. Tijdens deze bijeenkomst ontstond het idee tot heruitgave van het boek. Wouter Bessels legde contact met uitgeverij Koninklijke van Gorcum in Assen, uitgever van onder meer het Cuby-boek Somebody Will Know Someday van website-redacteur Koert Broersma. Van Gorcum stemde in met heruitgave en Hans Waterman toog aan de slag om het boek te voorzien van een epiloog over de periode 2001-2020. Tevens werden de foto’s aangevuld.

En zo werd op deze zondagmiddag de nieuwe editie in twee verschillende uitvoeringen (hard en soft cover) gepresenteerd. Hans kreeg deze overhandigd door Wouter Bessels (foto boven), die Hans op het podium tevens enkele vragen stelde. Markante uitspraak van Hans: “Grolloo is nog altijd de navel van de Nederlandse bluesmuziek”.

Hierna was er de gelegenheid om het boek aan te schaffen en te laten signeren. Tussen de bedrijven door speelde Hans met zijn band Left Hand Freddy (foto onder).

Het boek Drumsolo is vanaf 13 juli in de boekhandel verkrijgbaar, maar uiteraard ook via de website van uitgeverij Van Gorcum (https://www.vangorcum.nl/zoeken?q=drumsolo) en bij café-restaurant Hofsteenge. Van de hard cover editie is nog slechts een aantal exemplaren beschikbaar.