Boek Cuby & the Blizzards wint publieksprijs DHV

Het boek Somebody Will Know Someday – Herinneringen aan Cuby & the Blizzards heeft de publieksprijs 2016 van de Drentse Historische Vereniging gewonnen. Dat werd zondagmiddag bekendgemaakt in een rechtstreekse uitzending van het RTV Drenthe-programma Drenthe Toen.

XFacebookpublieksprijs1website

Schrijver van het boek is Koert Broersma, websiteredacteur en bestuurslid van het C+B Museum Grolloo. Van de 1446 uitgebrachte stemmen kreeg het boek ruim 46% van de stemmen. Broersma droeg de prijs op aan alle bandleden van Cuby & the Blizzards, iedereen die op enigerlei wijze heeft bijgedragen aan de totstandkoming van het boek, alle medewerkers en vrijwilligers van het C+B Museum en alle liefhebbers van Cuby & the Blizzards. Het feit dat zoveel fans de moeite hebben genomen om op het boek te stemmen, noemde hij een “eerbetoon”.

De DHV reikte deze prijs, een kunstwerk van fotograaf Sake Elzinga, voor de eerste maal uit. De Historische Vereniging Annen won de juryprijs van de Drentse Historische Vereniging.