Boeiende voorstelling over blueslegende Robert Johnson

Een goed gevulde zaal bij Hofsteenge luisterde zaterdagavond geboeid en met veel aandacht naar verteller Marc Stakenburg en bluesgitarist Big Bo Brocken. Zij brachten daar hun theatervoorstelling Wie is Robert Johnson, niet?, waarin de “duivelse” verhalen rond blueslegende Robert Johnson centraal stonden.

Marc Stakenburg en Big Bo, zaterdagavond bij Hofsteenge. Foto: Dries Zwikker.

Robert Johnson is bekend van nummers als Dust my broom , Love in vain, Sweet home Chicago en Come on in my kitchen. Hij was een groot voorbeeld voor de jonge gitaristen uit de jaren zestig van de vorige eeuw, zoals Eric Clapton, Jimmy Page, John Mayall en Peter Green

Marc en Bo hielden met hun bluestheater niet alleen de legendes over het leven van Robert Johnson tegen het licht, maar ook kwamen de tegenstellingen tussen mythe en waarheid aan bod. Big Bo speelde op diverse akoestische gitaren talrijke nummers uit het repertoire van Johnson, waarbij ook andere aspecten over de historie van de blues werden aangestipt. Een zeer geslaagde avond en een mooie activiteit van het C+B Museum!