Bluesfestival levert C+B Museum nieuw materiaal op

Het C+B Museum is duidelijk beter geworden van het Holland International Blues Festival. Niet alleen bezochten afgelopen weekend enkele honderden bezoekers het museum, een paar brachten ook archiefmateriaal mee, dat zij aan het museum afstonden.

XXArchiefmateriaal kopie

De meest opvallende aanwinsten bracht Nynke de Jong mee. Zij schonk afgelopen zaterdag een bijzondere collectie aan het museum, met o.a. oude posters, foto’s, plakboeken en knipselmappen. Daarbij was ook een originele brief uit 1976 met daarin een afzegging voor een optreden van Cuby + Blizzards, vanwege het plotselinge vertrek van sologitarist Eelco Gelling naar Golden Earring.

De verzameling was eigendom van Bertus Klazinga, muzikant en schrijver uit Friesland, die vanwege ziekte niet meer thuis kan wonen en daarom besloot dat dit materiaal aan het museum geschonken moest worden. Nynke is een goede vriendin van Bertus en kwam uit zijn naam het materiaal brengen.

Zij overhandigde de spullen aan Albert Haar (foto boven), conservator van het C+B Museum, die daar uiteraard zeer mee in zijn nopjes was!
Uiteraard houdt het C+B Museum zich altijd aanbevolen voor archiefmateriaal dat liefhebbers willen afstaan. U kunt hiervoor contact opnemen met Albert Haar via info@cubymuseumgrolloo.nl, maar vanzelfsprekend kunt u tijdens de openingstijden van het museum ook bij de “dienstdoende” gastheer/gastvrouw terecht.