50 jaar Appleknockers Flophouse: eerbetoon aan Cuby-lp op sterfdag Harry Muskee

Het Cuby & The Blizzards album Appleknockers Flophouse is donderdag 26 september onderwerp van een muzikale voorstelling in café Hofsteenge in Grolloo. Theatermakers van Garage TDI, Puellae Strijkkwartet, de band Easterfield, DAF Assen en diverse vocalisten en musici geven een muzikale en theatrale presentatie van het album. Het is dit jaar 50 jaar geleden dat het bluesalbum verscheen.

Hoes appleknockers flophouse2

De presentatie van de Cuby & The Blizzards LP Appleknockers Flophouse in Café Perkaan in Wezup liep in 1969 behoorlijk uit de hand. Grote hoeveelheden drank en een stripteasedanseres zorgden voor veel rumoer. De burgemeester moest er zelfs aan te pas komen om een schandaal te voorkomen en de albumhoes met dronken boeren en de naakte dame stond een tijdlang op de zwarte lijst.

HarryRudyLeukfeldt

Gerhardt Heusinkveld is artistiek leider van het project: “We hebben een unieke avond samengesteld waarin die legendarische LP presentatie en het heden samenvloeien tot een zinderende muzikale voorstelling”. De avond vindt plaats op 26 september. Het is die dag acht jaar geleden dat Harry Muskee overleed.

Zie voor meer informatie, ook over het kopen van tickets:

Foto Harry Muskee: Rudy Leukfeldt