350 euro voor C+B Museum

Het C+B Museum kreeg maandagavond tijden de finale van de actie Rabobank Clubsupport in De Nieuwe Kolk in Assen een cheque van bijna 350 euro uitgereikt. De hoogte van deze donatie werd bepaald door leden van de Drentse Rabobanken, die de afgelopen weken op maar liefst 448 clubs, verenigingen en stichtingen konden stemmen. Ook de Stichting Erfgoed Harry Muskee deed aan deze actie mee.

Raboactie1 Large Small

Penningmeester Wim Pontfoort mocht aan het eind van de avond de envelop met cheque open maken. De €244,58 die daarop stond vermeld werd als verrassing nog eens met 100 euro extra verhoogd. Tijdens de slotavond, die door Herbert Dijkstra werd gepresenteerd, hield Maarten van der Weijden, winnaar van Olympisch goud in Peking in 2008 en eerder dit jaar “bedwinger” van de Elfstedentocht als zwemmer, een interessant en soms hilarisch betoog over zijn fenomenale prestaties als duursporter.

Rabo5 Custom Small

Zoals bekend zamelt Van der Weijden met zijn sportieve acties zo veel mogelijk geld in voor kankeronderzoek. Tot nu toe heeft hij bijna 12 miljoen euro opgehaald.
Het C+B Museum zal de 350 euro gaan besteden aan het vervangen van de grote fotoframes aan de Voorstreek in Grolloo.